• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

MÓWIĘ WIĘC JESTEM

Informacje o pracy logopedy szkolnego

Strony

  • Strona główna
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SYCZĄCYCH S, Z, C, DZ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SZUMIĄCYCH SZ, Ż, CZ, DŻ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSKI R
  • GODZINY PRACY LOGOPEDY
  • TELEFON DO LOGOPEDY
  • WIERSZYKI DŹWIĘKONAŚLADOWCZE
  • Księga gości

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30 01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 01 02 03

Kategorie postów

  • jesienne porady logopedy (1)

Archiwum

  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Kwiecień 2024
  • Luty 2024
  • Październik 2023
  • Maj 2023
  • Styczeń 2023
  • Grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • Wrzesień 2022
  • Czerwiec 2022
  • Maj 2022
  • Kwiecień 2022
  • Marzec 2022
  • Styczeń 2022
  • Październik 2021
  • Wrzesień 2021
  • Czerwiec 2021
  • Marzec 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Wrzesień 2020
  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020
  • Styczeń 2020
  • Grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • Październik 2019
  • Marzec 2019

Archiwum październik 2024

Rozwój dziecka a cyberprzestrzeń

ROZWÓJ DZIECKA A CYBERPRZESTRZEŃ

 

CELE DZIECIŃSTWA:

 

opanowanie sprzwności ruchowej     nawiązywanie więzi i przyjaźni                poznanie świata

 

ZAGROŻENIA W CYBERPRZESTRZENI

 

ZDROWIE I SPRAWNOŚC RUCHOWA

Nie lubię się męczyć, wolę jeździć samochodem niż chodzić czy biegać. 

Plac zabaw mnie nudzi.

Dlatego mama wozi mnie na rehabilitację, terapię Si, terapię ręki, itp.

Często się potykam, upuszczam przedmioty.

Jestem często osłabiony. jestem męczliwy, mam zadyszkę.

 

UCZENIE SIĘ

Jakie te literki są do siebie podobne.

Trudno mi odtworzyć, to co Pani pokazuje.

Z trudnością uczę się wierszyków i piosenek.

Ciągle widzę jedno rozwiązanie i nie szukam innego.

Nie umiem skupić się na zajęciach.

Nie rozróżniam tego, co wydarzyło się wczesniej, a co później.

 

 

RECEPTORY, PERCEPCJA, WZROK

Boję się przechodzić przez ulicę, bo nie widzę nadjeżdżających pojazdów.

Moje pole widzenia jest ograniczone do tego, co jest przede mną - dlatego lubię tablet.

Podobno mam problem z oceną odległości i orientacją w przestrzeni.

 

 

 

SPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE

Często kłócę się z rówieśnikami.

Niechętnie dzielę się zabawkami.

Nie lubię, gdy każą mi coś zrobić.

Wolę bawić się samodzielnie, nie potrzebuję kolegów i rodziców do zabawy.

Gesty i mimika niewiele mi mówią.

Oczekuję, że inni będą bawić się ze mną na moich zasadach.

 

SŁUCH

Barszo głośno mówię. Nie docierają do mnie polecenia.

Zbyt długie polecenia powodują, że nie wiem, co mam zrobić. Nie lubię, gdy mama mi zbyt długo czyta.

Łatwo rozpraszają mnie dźwięki otoczenia.

 

 

SAMODZIELNOŚĆ

Mam problem z ubieraniem się. Nie potrafię wiązać sznurowadeł. 

Nie wiem w jakiej kolejności mam wykonać określone zadanie.

Boję się poprosić o pomocw załatwieniu ważnej dla mnie  sprawy.

 

 

 

KOMUNIKACJA

Znam mało słów. Ciągle mi każą mówić wyraźniej. Wolę pokazać niż powiedzieć.

Czasem nie rozumiem, co do mnie mówią. Nie lubię rozmawiać.

Trudno mi coś powiedzieć.

Ta odmiana wyrazów - jaki te nasz język jest trudny!

 

 

 

 

EMOCJE

Gdy nie ma gier jestem smutny. Złoszczę się, gdy nie mogę grać.

Jestem wściekły gdy przegrywam.

Uderzyłem kolegę, a on zaczął płakać.

W mojej grze nigdy tak się nie dzieje.

Nie rozumiem, co czują inni.

 

 

 

 

 

 

 

 Źródło: Zespół Doskonalenia Zawodowego Logopedów "LOGOS" w Chorzowie    

 

10 października 2024   Dodaj komentarz
ROZWÓJ DZIECKA A CYBERPRZESTRZEŃ  
Logopedka | Blogi