• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

MÓWIĘ WIĘC JESTEM

Informacje o pracy logopedy szkolnego

Strony

  • Strona główna
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SYCZĄCYCH S, Z, C, DZ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SZUMIĄCYCH SZ, Ż, CZ, DŻ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSKI R
  • GODZINY PRACY LOGOPEDY
  • TELEFON DO LOGOPEDY
  • WIERSZYKI DŹWIĘKONAŚLADOWCZE
  • Księga gości

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
26 27 28 29 30 31 01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 01 02 03 04 05 06

Kategorie postów

  • jesienne porady logopedy (1)

Archiwum

  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Kwiecień 2024
  • Luty 2024
  • Październik 2023
  • Maj 2023
  • Styczeń 2023
  • Grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • Wrzesień 2022
  • Czerwiec 2022
  • Maj 2022
  • Kwiecień 2022
  • Marzec 2022
  • Styczeń 2022
  • Październik 2021
  • Wrzesień 2021
  • Czerwiec 2021
  • Marzec 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Wrzesień 2020
  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020
  • Styczeń 2020
  • Grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • Październik 2019
  • Marzec 2019

Archiwum listopad 2020

Rozwój Mowy Dziecka

Rozwój mowy dziecka

 

Mowa stanowi nieodłączny element ogólnego rozwoju dziecka oraz podstawowy sposób porozumiewania się międzyludzkiego.

Dla dziecka pojawienie się mowy jest możliwością komunikowania się z rodzicami, zgłaszania swoich potrzeb i sprzeciwów. Jeżeli rozwój mowy przebiega prawidłowo dziecko nie ma kłopotów z formułowaniem poprawnych wypowiedzi. Rozumie mowę innych a zarazem poszerza zakres swojego słownictwa. Jeżeli zaś w trakcie rozwoju mowy u dziecka pojawiają się pewne zakłócenia i nieprawidłowości jest to znak dla rodziców, świadczący o potrzebie wsparcia w tym zakresie. Pamiętajmy jednak, że rozwój mowy jest procesem indywidualnym i u każdego dziecka może przebiegać nieco inaczej.

W zależności od możliwości psychofizycznych dziecka i środowiska, z którego pochodzi pewne etapy rozwoju mowy u jednych dzieci mogą pojawiać się szybciej u innych zaś wolniej.

Co może niepokoić rodziców w rozwoju mowy dziecka? 

Mowa dziecka wyraźnie różniąca się od mowy rówieśników:

-  brak reakcji na dźwięki lub słabe reagowanie,

-  nieprawidłowości w budowie narządów artykulacyjnych (język, podniebienie, wargi, żuchwa, zgryz), 

- oddychanie przez usta,

-  nieprawidłowe połykanie,

-  nadmierne wydzielanie śliny,

-  nieprawidłowe nagryzanie i żucie,

-  ssanie palca u dzieci starszych.

Rodzice mogą rozwijać mowę dziecka poprzez: 

- jak najczęstsze mówienie do dziecka w sposób prawidłowy

i staranny, z unikaniem  wszelkich spieszczeń,

- częste czytanie dziecku (ok. 20 minut dziennie),

-  wykazywanie zainteresowania wszelkimi wypowiedziami dziecka,

-  zachęcanie dziecka do wypowiedzi-  udzielanie odpowiedzi na pytania dziecka,

-  niezaniedbywanie wszelkich chorób uszu, które mogą spowodować niedosłuch,

- dbałość o narządy artykulacyjne (język – ewentualne przecięcie wędzidełka językowego, podniebienie, wargi, żuchwę, zgryz),

- dbałość o górne drogi oddechowe,

-  kontakt ze specjalistą,

-  ćwiczenia i zabawy logopedyczne.

Ćwiczenia i zabawy logopedyczne przyniosą oczekiwane efekty, jeżeli będą wykonywane systematycznie i przy wykorzystaniu dobrego samopoczucia dziecka. Powinny być krótkie, jednak dość często powtarzane. Warto także pamiętać o ich różnicowaniu pod względem formy (ćwiczenia, zabawy, logorytmika).

27 listopada 2020   Dodaj komentarz
Rozwój mowy dziecka  

Regulamin

 

Regulamin terapii logopedycznej

Skuteczność terapii logopedycznej jest ściśle uzależniona od współpracy rodziców z logopedą. Tylko aktywny, systematyczny udział dziecka w zajęciach oraz praca rodzica z dzieckiem w domu pozwala na uzyskanie szybkich efektów terapii.

 

REGULAMIN

1.          1.  Zajęcia logopedyczne odbywają się raz w tygodniu, czas ich trwania dopasowany jest do indywidualnych możliwości dziecka.

2.          2. W zajęciach mogą brać udział jedynie dzieci zdrowe (tzn. bez kataru, kaszlu, gorączki, bólów głowy, brzucha, chorób zakaźnych, itp. ).

3.        3. Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązują się do dopilnowania, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne i było do nich przygotowane (dziecko przynosi na zajęcia zawsze zeszyt).

4.        4. Rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy zawartych w zeszytach lub przekazanych ustnie oraz systematycznego utrwalania ćwiczeń w domu.

5.        5.  Częste, nieusprawiedliwione nieobecności oraz niestosowanie się do zaleceń logopedy powoduje skreślenie z listy dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną. W miarę możliwości rodzic/opiekun prawny informuje logopedę o nieobecnościach dziecka na zajęciach logopedycznych.

6.        6.  Zakończenie terapii nastąpi w momencie opanowania materiału programowego, niezbędnego do korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy, lecz nie dłużej niż 3 lata.

7.        7.  Rodzice/opiekunowie prawni mają prawo zwrócić się do logopedy z prośbą o pomoc w przypadku pojawiających się wątpliwości.

 

 

Rodzicu! Pamiętaj, że razem dbamy o rozwój Naszych Dzieci.

 

27 listopada 2020   Dodaj komentarz
regulamin  
Logopedka | Blogi