• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

MÓWIĘ WIĘC JESTEM

Informacje o pracy logopedy szkolnego

Strony

  • Strona główna
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SYCZĄCYCH S, Z, C, DZ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SZUMIĄCYCH SZ, Ż, CZ, DŻ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSKI R
  • GODZINY PRACY LOGOPEDY
  • TELEFON DO LOGOPEDY
  • WIERSZYKI DŹWIĘKONAŚLADOWCZE
  • Księga gości

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30 31 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 01 02 03

Kategorie postów

  • jesienne porady logopedy (1)

Archiwum

  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Kwiecień 2024
  • Luty 2024
  • Październik 2023
  • Maj 2023
  • Styczeń 2023
  • Grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • Wrzesień 2022
  • Czerwiec 2022
  • Maj 2022
  • Kwiecień 2022
  • Marzec 2022
  • Styczeń 2022
  • Październik 2021
  • Wrzesień 2021
  • Czerwiec 2021
  • Marzec 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Wrzesień 2020
  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020
  • Styczeń 2020
  • Grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • Październik 2019
  • Marzec 2019

Archiwum 28 kwietnia 2020

Analiza i synteza słuchowa cd.

ANALIZA I SYNTEZA SŁUCHOWA CD.

 

1. Wyodrębnianie słów na początku, w środku i na końcu zdania.

Mówimy zdanie składające się z dwóch i więcej słów. Następnie pytamy: jakie słowo słychać na początku zdania, jakie w środku i na końcu?

Mama gotuje.

Pies biega.

Pralka pierze.

Dziecko je lody.

Ciocia otwiera drzwi.

Andrzej myje samochód.

Książka stoi na półce.

Kucharz gotuje pyszny obiad.

Na torach stoi pociąg.

2.  2. Mówimy sylaby i prosimy dziecko, żeby powiedziało, jakie tworzą słowo:

na przykład: sa-mo-lot: samolot

sa – ła – ta, pa – ra – sol, szuf – la – da, sa – mo – chód, ko – mo – da, ma – szy – na, po – dusz – ka, ka – pe – lusz, do – nicz – ka, ży – ra - fa

3.3 3. Mówimy grupę sylab, prosimy żeby dziecko powiedziało, które sylaby się powtarzają:

na przykład: ba ga da ba, la fa da la, ma ga fa ma, do bo do la,  ka ma ka le, so lo lo sa, wa la wa za, do lo la lo, ze ma zo ma, ka ta sa ta.

4.R 4. Rozpoznawanie samogłoski na początku wyrazu i na końcu wyrazu.

Podajemy wyraz na przykład: Ola - dziecko podaje pierwszą głoskę.

Ela, igła, okoń, ule, Ala, auto, okrąg, etui, obręcz, iglak.

 Podajemy wyraz na przykład: Ola - dziecko podaje ostatnią głoskę.

Ala, żale, maki, masło, guru, bzy, żabka, małe, drzwi, polo.

5.R  5. Rozpoznawanie spółgłosek w sylabie ze słuchu.

Podajemy różne sylaby, dziecko wyróżnia spółgłoskę: to, ko, me, fi, la, so, zu, me, pi, wu.

6.    6. Układanie nowych wyrazów z pierwszych głosek wyrazów podanych.

Wypowiadamy wolno i wyraźnie słowa, a następnie polecamy dziecku, aby wyodrębniło pierwsze głoski w tych słowach i zapisało je na przygotowanych kartkach papieru. Po napisaniu liter dziecko odczytuje nowy wyraz.

na przykład: wypowiadamy słowa: las, auto, teczka, oko. Dziecko wyodrębnia pierwsze głoski i zapisuje wyraz "lato”.

rumak, anioł, koń

bałwan, ul, torba

lody, ekierka, woda

szopa, agrafka, foka, anioł

motyl, lek, ekierka, czapka

żyrafa, arka, bratek, azalia

zęby, ekierka, buty, rak, anioł

laska, agrafka, sól, ekierka, kot

torba, akacja, czosnek, kot, abażur.

28 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
Logopedka | Blogi