• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

MÓWIĘ WIĘC JESTEM

Informacje o pracy logopedy szkolnego

Strony

  • Strona główna
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SYCZĄCYCH S, Z, C, DZ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSEK SZUMIĄCYCH SZ, Ż, CZ, DŻ
  • ĆWICZENIA DO GŁOSKI R
  • GODZINY PRACY LOGOPEDY
  • TELEFON DO LOGOPEDY
  • WIERSZYKI DŹWIĘKONAŚLADOWCZE
  • Księga gości

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30 31 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 01 02 03

Kategorie postów

  • jesienne porady logopedy (1)

Archiwum

  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Kwiecień 2024
  • Luty 2024
  • Październik 2023
  • Maj 2023
  • Styczeń 2023
  • Grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • Wrzesień 2022
  • Czerwiec 2022
  • Maj 2022
  • Kwiecień 2022
  • Marzec 2022
  • Styczeń 2022
  • Październik 2021
  • Wrzesień 2021
  • Czerwiec 2021
  • Marzec 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Wrzesień 2020
  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020
  • Styczeń 2020
  • Grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • Październik 2019
  • Marzec 2019

Archiwum 27 kwietnia 2020

Analiza i synteza słuchowa

ANALIZA I SYNTEZA SŁUCHOWA

Przykłady ćwiczeń usprawniających analizę i syntezę słuchową: 

1.        prosimy dziecko, aby wybrzmiało głoski w podanych słowach: 

szum, żak, dżem, szafa, żaba, czołg, dżokej, szelki, żonkil, czapka, dżersej, drzemka 

2.        policzyło głoski w wyrazach:   

szum, żak, dżem, szafa, żaba, czołg, dżokej, szelki, żonkil, czapka, dżersej, czereśnie 

3.        prosimy dziecko, aby za pomocą klaskania podzieliło podawane słowa na sylaby: 

rzodkiewka, szuwary, czekolada, dżem, maszyna, pióropusz, żelazko, warkocz, piżama, drzemka, pietruszka, czereśnie,  

4.        mówimy zdanie i prosimy, żeby dziecko policzyło w nim wyrazy. Możemy pomóc dziecku biorąc pasek papieru i rozcinając go

na tyle części, ile jest wyrazów: 

Dzisiaj jest poniedziałek. 

Rano świeciło słońce. 

Mama ugotowała pyszną zupę. 

Na półce stoją zabawki. 

Zegar ścienny wybił godzinę dwunastą. 

Na parkingu stoją cztery samochody. 

W Zoo widziałem żyrafę, słonie i lwy. 

Wiosną kwitną żonkile, przebiśniegi i pierwiosnki. 

5.         mówimy dziecku samogłoskę i prosimy, żeby z nią utworzyło sylabę (ze słuchu) łącząc ją z podanymi spółgłoskami: 

na przykład: samogłoska “a” to m-a: ma i t-a: ta.  

“e” 

“i” 

“o” 

“u” 

“y” 

6.        mówimy głoski i prosimy dziecko, żeby powiedziało, jakie tworzą słowo. 

Na przykład: dzielimy na głoski wyraz Adam. A-d-a-m, jakie to słowo? 

woda, ławka, buty, osa, koszyk, tulipan, torba, plecak, rybka, motyl, sowa, czajnik.  

27 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
Logopedka | Blogi